Wiele osób decyduje się na samodzielne przejście całego procesu, aby uniknąć marży zysku firm sprzedających samochody niemieckiej produkcji. Nasz zespół bada opłaty rejestracyjne i wymagania dotyczące pojazdów zakupionych w Niemczech i sprowadzonych do kraju.
W jakiej formie sprzedawca dostarczy Ci dokumenty?
W ramach procesu zakupu pojazdu w Niemczech musisz podpisać pisemną umowę ze sprzedawcą, której jeden egzemplarz zabierzesz do domu. Sprzedawca powinien dodatkowo dostarczyć Ci następujące dokumenty:
równy polskiemu dowodowi rejestracyjnemu (Zulassungsbescheinigung Teil I), odpowiednik polskiego dowodu rejestracyjnego (Zulassungsbescheinigung Teil II).
Samochód sprowadzony z Niemiec w Polsce będzie wymagał rejestracji tych dokumentów.
Komu i gdzie mam zapłacić podatek akcyzowy?
Nadmierne podatki i opłaty są jednym z kosztów posiadania i importu samochodu z Niemiec. 30 dni po przybyciu do Polski podatek akcyzowy od pojazdu musi być zapłacony w całości, aby uniknąć kary za zwłokę. Uproszczone oświadczenie o podatku akcyzowym od wewnątrzwspólnotowych zakupów samochodów osobowych (AKC-U/S) należy złożyć w Ministerstwie Finansów w ciągu 14 dni od daty zakupu.
Masz dwie możliwości złożenia deklaracji: w formie papierowej do urzędu skarbowego lub online za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Celno-Skarbowych (PUESC). Konto należy założyć przy pierwszym korzystaniu z systemu PUESC.
Wysokość podatku akcyzowego zależy od mocy silnika. Podatki akcyzowe od pojazdów zostaną wprowadzone w następujący sposób od 1 stycznia 2019 r.:
Samochody osobowe z silnikami większymi niż 2000 cm3 mają podstawę opodatkowania 18,6%; wszystkie inne pojazdy mają podstawę opodatkowania 3,1 proc.
Sprowadzone samochody można również potwierdzić, pobierając potwierdzenie zapłaty akcyzy z PUESC po zapłaceniu podatku. Podczas rejestracji będziesz potrzebować tego dokumentu.
Badanie techniczne pojazdu zostało już zakończone.
Samochód sprowadzony z Niemiec być może przeszedł badanie techniczne, ale i tak trzeba udać się do placówki kontroli pojazdów działającej w Polsce. Dodanie drugiej kontroli do kontroli pojazdu przed sprzedażą to wszystko, co jest konieczne.
Zgodnie z polskim ustawodawstwem przegląd będzie ważny tylko przez rok, mimo że w Niemczech jest ważny przez dwa lata. Brakujące informacje w niemieckim dokumencie wymagają ponownego sprawdzenia w celu wypełnienia pustych pól. W przeciwnym razie konieczne jest pełne badanie techniczne.
Jeśli samochód przejdzie kontrolę, otrzymasz świadectwo ukończenia. Te dokumenty muszą być również dołączone do wniosku o rejestrację samochodu, więc upewnij się, że masz je pod ręką.
Zobacz inne wpisy:
Wypowiedzenie OC po złomowaniu
Samochód z Włoch. Jak go sprowadzić, aby nie żałować?